5 veckor…

5 veckor i nästan 36 år är ju ingenting. Men 5 veckor på 1 år är allt för kort. Ja nu har jag nått 5 veckor på min semester och sista veckan börjar i morgon. Sen börjar allvaret igen, hösten kommer fort inpå en och det är snart dags att hitta varmare kläder i garderoben, snart kan inte fötterna vandra utan strumpor.

Tiden har gått allt för fort, men det är väl så som det sägs när man har kul går tiden fort. De här fem veckorna har jag haft kul, jag har njutit av varje dag och jag har mått så bra med att få umgås med mina nära och kära.

Den här sommaren har vi åkt många mil och sett mycket. Den här sommaren har jag nästan sovit under bar himmel, närmare bestämt i tält. Det var en ny upplevelse och kan tänkas göra om något annat år. Men nästa sommar har jag inte planerat än så vi får se vad som händer.

Vi har även varit i Norges högre höjder och haft det skönt med vänner. Där gjorde vi små utflykter och mös varenda dag. Liam sa för ett tag sen att han gillade utlandet men hade inte lust att åka dit p länge. Jag frågade varför inte då och dåd svarade han som bara barn kan göra…Logiskt och kort… Det är för långt att åka.

Vi har varit på torpet och njutit, där kan jag slappna av och bara vara. Barnen älskar det och de tar vara på varje minut att upptäcka världens alla kryp och smuts som finns. Där gäller det att inte ta på finkläderna på barnen utan låta de hoppa i alla jordhögar som finns. Tiden som barn går ända allt för fort och därför ska barn få vara barn så länge det går.

Det var kul för igår hade åter igen farbror bus haft en tanke med en av alla presenter Liam fick. När han öppnade en av de vart det en repsteg i. Jag tänkte först att vart tusan ska jag hänga den här hemma, men snabbt fick jag svaret. Det finns ju inget att klättra upp i när man ska upp i kojan som byggs på torpet och då passar ju en repstege perfekt.
Vi har även gjort små besök hos nära och kära i sommar. En dag efter tältvisiten hamnade vi hos Moster Ann med familj. Det var ju kul för det sker inte var dag vi är där ute på landet och dricker kaffe och har kul. Vi har varit på grill kväll hos Malin och Krillan som även de bor ute på landet. Där fick vi så mycket mat att Thomas rullade själv hem medans jag körde bilen… ;-)

Vi har varit på ett bröllop och ett dop, det var en fantastisk dag som bestod av sol och kärlek. Nu väntar jag på att nästa broder till Thomas ska vandra gången fram så vi åter igen får ett blött öga… Ja, vi har till och med varit på två dop denna sommar. Ewa och Henrik döpte ju sin Hugo i sin trädgård, det vart ett fint dop. Vi firade ju även Linnea den dagen som fyllde tre år.

Vi tog oss upp till Skara Sommarland en dag där solen visade sig men regnet var bara en bit ifrån. Det var en jätte kul dag och vi var väl som russin efteråt med tanke på att barnen älskar att bada. När vi var klara och gick ut så kom regnet och det i massor. Dagen efter stod det i tidningen att det hade regnat så mycket att något tak på en stor affär hade rasat samman…

Vi har besökt Grännaberget som vi går varje år och ätit den goda men ack så dyra smörgås. Det blir säkert ett besök nästa år igen för det har liksom blivit en tradition och jag vet inte varför det kom sig att vi har åkt. Jag tror det var så att Thomas tog mig dit när vi var nyförälskade så det blev liksom vårt ställe att besöka på sommaren. Fast det är lite konstigt för i sommar har jag känt mig nyförälskad hela tiden och det sitter i än. Det bara växer kärleken till Thomas och den här sommaren har varit en av de bästa tror jag… Inte för att de andra har varit dåliga men det har känts så underbart bra!

Thomas har segelflygt i år och det var jätte kul enligt Thomas. Lite illamående när han kom ner men en fantastik upplevelse där uppe. Jag var nöjd med att stå där nere och vänta för det var fränt att se dessa tysta plan sväva och landa.

En snabb och varm visit uppe i Stockholm, in på Gröna lund vi gick och där var det varmare än varmast. Det var så mycket folk och det var tröttsamt att köa. Men barnen hade kul och nu har vi gjort det. Jag tror inte att vi kommer att åka dit igen de närmaste åren men det står ju kvar om vi ångrar oss…

Åter igen har vi haft kalas och varit på kalas denna sommar som det alltid blir när folk väljer att fylla år samtidigt… J Men det har varit kul och för varje kalas så innebär det ju att någon blir ett år äldre. Ja, jag kan ju sluta att räkna men det är ju så roligt att se de små som blir större även om jag saknar mina små bäbisar som nu är stora. Liam är 5 och jag har nog inte fattat det än.

Jag och barnen var ju även på Astrid Lindgrens värld med min mamma och Mariette och barnen. Det var en varm dag och en rolig dag. Liam och Noel var väldigt nyfikna och ögonen var stora när de fick se Emil i Lönneberga sita där i Katthult.

Den här sommaren har vi tillbringat mycket på stranden och bara haft det gott. Tror att det har varit ett bra år med sol på vår semester. Förra året vart det allt lite för mycket regn men det är ju så att vi inte kan styra över vädret men vi kan styra över våra kläder.

Ja, när jag summerar sommaren så känner jag värme och glädje. Det har varit en sommar som jag kommer att se tillbaks på med glädje och förmodligen prata om länge. Så mycket glass som har passerat familjen Jonsson den här sommaren har det aldrig gjort innan. Det har varit en sommar i glassen tecken.

Nu ska jag njuta av den sista veckan tillsammans med Liam och Noel. Thomas, min kärlek arbetar dessvärre men jag får ju sluta ögonen på kväll med han så jag är nöjd med det. Jag hoppas på sol den sista veckan, eller jag är glad om det inte öser ner. Jag har inte planerat något utan ska ta dagarna som de kommer. Vila, leka och bara va! Det är semester och det är livet!
Det här inlägget postades i Blogg. Bokmärk permalänken.